Metody nauczania i terapii
Nasze przedszkole posiada Wpis do Ewidencji Szkół i Placówek Niepublicznych.
Realizujemy program wychowania w przedszkolu zgodny z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego
Program naszego działania opiera się w znacznej mierze na poniższych założeniach:
- najważniejszym etapem naszego życia jest dzieciństwo, to tu nasze życie bierze swój początek, rozpęd i kierunek,
- w ciągu pierwszych pięciu lat życia rozwija się aż połowa zdolności człowieka do uczenia się,
- kolejne 30% wykształca się do ósmego roku życia,
- dobra zabawa to inwestycja w harmonijny, wielostronny rozwój dziecka w budowanie fundamentów jego dobrostanu, kompetencji i szczęścia,
- dzieci najlepiej się uczą tego, czego doświadczają wszystkimi zmysłami, należy je więc odpowiednio stymulować,
- proste ćwiczenia fizyczne ogromnie wspomagają umiejętność uczenia się małego dziecka,
- nauka, w tym także nauka czytania, pisania i liczenia może i powinna być zabawą, piosenką, wierszykiem,
- nasze domy, lasy, place zabaw, ogrody zoologiczne, muzea, teatry itd. są najlepszymi szkołami,
W związku z powyższym, zwracamy uwagę na kształcenie wszystkich zmysłów. Podkreślamy rangę wielozmysłowego odbierania świata.
W pracy opieramy się na następujących metodach:
– Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki
– Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
– Dziecięca Matematyka – Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
– Metoda nauki czytania Jagody Cieszyńskiej
– Odimienna metoda nauki czytania wg koncepcji I. Majchrzak
* dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i/lub opinii o wczesnym wspomaganiu.
Przywiązujemy dużą wagę do edukacji przez ruch oraz własną aktywność dzieci. Uczymy badać, dociekać, ale także marzyć i bawić się wyobraźnią. Kładziemy nacisk na współdziałanie i uczenie się współpracy. Wszystko to zgodnie z koncepcją Marii Montessori, która doprowadza dziecko do samodzielności, niezależności od dorosłych, odpowiedzialności za siebie i świat.